Menü
Hírek
Programok
Sajtószoba
Interjúk
Nézőpont
Kölcsey Kör
Keresztény Élet
Lapszámok
Országgyűlési tudósítások
Arckép
Szemle
Keresztény Élet archívum

Képviselők

Bartos Mónika
Bóna Zoltán
Font Sándor
Kovács Sándor
Lezsák Sándor
Szászfalvi László
V. Németh Zsolt

 

Ifjú Konzervatívok a Nemzetért

2018. május 20. vasárnap
Történet | Képviselők | Szervezetek | Munkacsoportok | Dokumentumok | Kapcsolat
Hírek
Útmatrica, zavarok, megoldások
2015. január 14.

Ha egy jó cél megvalósítása sietséggel párosul, sokszor akadhatnak zavarok, ami jogos elégedetlenséget szülhet. Valahogy így áll a helyzet az új főforgalmú utakra érvényes matricarendszerrel is, amely 2015. január 1-jétől startolt hazánkban.

Annak, hogy a korábbinál kedvezőbb áron lehessen használni a teljes naptári évben az autópályákat, csak azok a politikusok nem örülnek, akik legszívesebben a rezsidíjakat is visszaállítanák, nehogy tovább „sérüljenek" a nemzetközi energiacégek érdekei. Azt, hogy a magyarországi utakon milliószámra tranzitáló külföldi autósok egy jelentős része fizessen végre útdíjat, és ne az alsóbbrendű utakon tegye élhetetlenné az ott élők hétköznapjait, csak azok nem támogatják, akik struccként a homokba dugják a fejüket. Javaslom, üljenek egy órát az M0-s bármelyik szakasza mellett, és számoljanak, majd tippeljenek: az elmúlt évtizedben hány gépjármű használta a körgyűrűt elhagyva - a díjkerülés miatt - az ingyenes alsóbbrendű utakat, ha Bukarestbe, Belgrádba vagy éppen Isztambulba tartott?

A jó célok tehát megvannak, de Budafok-Tétény érdekei is érvényesek, mert kerületünket hátrányosan is érinti az útdíjrendelet. Mi sem dugjuk a homokba a fejünket.

Útmatrica, zavarok, megoldások

Az egyik probléma, hogy az M6-os autópálya kerületen belüli szakasza az M0-s felhajtója (15-ös csomópont) és a 18-as csomópont között díjkötelessé vált. Ez a szakasz a kerületen belüli közlekedést is szolgálja és teljes egészében Budapest közigazgatási határán belüli, azaz belterületen vezet át. Így nem tekinthető az országos úthálózat részének, pedig a rendelet az utóbbira hivatkozik.

A lakosság körében nagy az aggodalom amiatt, hogy az M1-M7-es autópályák bevezetője - az Egér úti csomóponttól a budapesti szakaszon, illetve az országhatár felé továbbhaladva a városhatáron kívüli szakaszokon - is díjkötelessé vált. Ha ennek az autópályának a forgalma a díjfizetési kötelezettség miatt még inkább átterhelődik az alacsonyabb rendű utakra, illetve lakóutcákra, ez igen jelentős terhelést jelent ezeken a - zömében kertvárosi - területeken, és gyakorlatilag megbéníthatja a kerületből a városközpontba vezető útvonalakat.

Karsay Ferenc polgármesterrel közös levélben fordultunk Fónagy János államtitkár úrhoz a kerületet érintő esetleges hátrányos közlekedési hatások elkerülése érdekében. Az egyeztetést a területért felelős alpolgármester, Németh Zoltán folytatta le, és ez alapján született meg a közösen aláírt levél.

Szerezzünk érvényt Budafok-Tétény érdekeinek! Ez a helyi politikusok kötelessége.

(Forrás: Szabolcs Attila.hu)

Küldje tovább ezt a cikket! · Nyomtatás · Lap tetejére
Kereső
OK

Képtár
Kecskeméti Kurázsi Táncműhely látogatása a Népfőiskolán
2018. május 13.
További képekTovábbi képek

Eseménynaptár
Kölcsey Kör: Nem az ősöket kell követni, hanem azt, amit az ősök követtek

Budapest, Polgárok Háza
2018. május 16. 18.00 óra

Kölcsey Kör: A migrációról – másként

Kecskemét, Hírös Turisztikai Központ
2018. április 26. 18.00

Kölcsey Kör: Egymillió

Budapest, Polgárok Háza
2018. március 6. 18.00

Korábbi programokKorábbi programok

Szövetségesek

20070311fidesz.jpg

20070311kdnp.jpg

20070311kisgazda.jpg

20080708Fidelitas.jpg

2008082382_lungo_drom.jpg


Lakitelek Népfőiskola

MindszentyLogo.jpg

Szövetségesek

Keresztény Élet


Szövetségesek

Szövetségesek

Szövetségesek

Szövetségesek

Szövetségesek


© Nemzeti Fórum :: Webmester :: Oldaltérkép